Marketing

Marketing en -communicatie in het digitale tijdperk

Een hedendaags bedrijf of organisatie kan eigenlijk niet zonder marketing. Behoeften van potentiële klanten en klanten veranderen en de markt beweegt continue.

Het digitale tijdperk heeft de wijze waarop we zaken doen fundamenteel veranderd. Klanten bewegen zich vrijelijk over het internet. Zoeken naar informatie over producten en diensten en laten op verschillende manieren en plaatsen hun digitale sporen achter.

Een nieuwe dynamiek, die absoluut mooie kansen met zich meebrengt. En daar moet u als organisatie, op strategisch en tactisch niveau, op inrichten. Met een commercieel proces dat aansluit op de digitale dynamiek van de markt, borgt u een structurele groei van uw business.

U wilt uw klanten binden, dat uw naamsbekendheid wordt vergroot, zodat u nieuwe klanten krijgt. Dus meer resultaat voor uw bedrijf of organisatie. Van Eijsbergen helpt u met uw marketingvraag en zorgt ervoor dat uw marketingdoelstelling wordt behaald. Ook hier geldt  dat Van Eijsbergen werkt naar een hele goede samenwerking tussen sales en marketing.

 

Wat VAN EIJSBERGEN o.a. voor uw MARKETING kan doen.

  • Marketingcommunicatie
  • Marketing Management
  • Interim marketing management
  • Marktonderzoek
  • Marketingstrategie
  • Marketingplan
  • Marketing en Sales management
  • Begeleiden van marketingprojecten
  • Digitale en offline marketing
  • Strategisch, tactisch, operationeel, organisatie

Een aantal diensten alvast uitvergroot:

Marktonderzoek

Marktonderzoek vanuit sales- en marketing perspectief. Scherpe analyses van bestaande en nieuwe doelmarkten: een houvast bij commerciële en strategische keuzes.

Marktverkenning
Hoe groot is de markt? Waar zitten de prospects? Wie zijn de belangrijkste concurrenten? Waar liggen behoeften in de markt? Een gedegen marktonderzoek helpt bij het maken van commerciële keuzes.

Concurrentieanalyse
Welke ontwikkelingen zien we bij concurrenten? Wat zijn de onderlinge verschillen in aanbod, doelmarkt en bedrijfsresultaten? Diepgaande kennis van de concurrentie stelt u in staat de juiste marktstrategie te bepalen. 

Marketingstrategie

De marketingstrategie is een elementair onderdeel van de bedrijfsstrategie en beslaat daarbinnen alle bedrijfsactiviteiten gericht op de afzet van het product.

Marketing is een strategische bedrijfsfunctie en de marketingstrategie is het onderdeel van de strategische planning dat voorziet in de planning voor het afzetten van het eindproduct. In de functionele zin betreft dit de planning en uitvoering van alle verkoopgerichte activiteiten. De marketingfunctie kent veel ontkoppelpunten in alle gelederen van de organisatie. Om die reden is de marketingfunctie dan ook verantwoordelijk voor het anticiperen en uitnutten van de klantbehoefte met als doel het handhaven van de concurrentiepositie.